infomaza - System newsów 

Wszystkie newsy

Zawieszenie rozkładu MZK
wys: am, akcept. admin 28.02.2004 Komentarzy: 37
Szanowni Państwo, z przykrością informujemy, że nie doszło do podpisania umowy pomiędzy nami a bielskim MZK. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak zawiesić funkcjonowanie internetowego rozkładu jazdy od dnia 1 marca 2004. Za utrudnienia przepraszamy.

Komentarzy ( 37 )Skomentuj...


 ZŁY10.05.2005  14:39  
PIERDOLONE MZK!!Aftabany jezdza co godzine i do tego wszystkie o tej samej porze!!!Idioci!!

 bielski człowiek08.05.2005  23:59  
Kto tu chyba kurwa upadł na łep !!Co sie e tym kraju dzieje

 ewela23.04.2005  09:33  
szkoda, że w Bielsku trzeba chodzić na nogach...dobrze że mamy mzk, rozkład mają i tanie bilety...albo i nie:)))

 kaasia28.03.2005  14:37  
was pojebalo?? boze na tym zadupiu nic nie dziala

 Luki28.12.2004  21:22  
Mzk jest [...] czemu te [...] nie dają rozkładu co to [...] ma znaczyć niedogadaliście sie!!

Od redakcji:
Luki/ Ten problem jest już dawno nieaktualny. MZK stworzyło swój własny rozkład jazdy. Link do niego jest dostępny z naszej strony dotyczącej MZK. Poza tym możesz chyba wyrażać swoje poglądy bez przekleństw...

 Andrut427.12.2004  17:58  
Ludzie MZK w BB to sa zarty to jest wstyd dla BB co oni robia za te pieniadze nawet grafikom zal im dac zeby zorbili stronke wstyd mi za nich pozdr KaRpAcKiE Team

 nYgger11.12.2004  13:12  
to już nie są kpiny tylko jakieś jaja...pozdrowienia dla całego MZK w bba...

 IDOL15.11.2004  00:22  
ANDRZEJ GOŁOTAAAAAAAA!!!

 Kowal07.10.2004  23:13  
To skandal!! Nie mieć rozkładu jazdy autobusów!! Jak człowiek gdziekolwiek ma dojechac?? Niektóre WSIE mają, a Bielsko nie!! To jest wręcz śmieszne!! Mam nadzieje że szybko to się zmieni.

 Ziben19.06.2004  13:02  
K**** jak to niedogadaliscie sie z MZK?? Tak niemoze byc ja chce rozklad.Mam nadzieje ze nasz kofany prezydent Krywult niemaczal w tym palcow...

 barmanka12.04.2004  09:27  
co to za czub ten BAR on nic nie kapuje, przecież tu chodzi o dobro publiczne a nie o byle co

 bar12.04.2004  09:25  
wszystko to lipa, gdzie jest rozkład jazdy, może byc i MZK?

 ediss29.03.2004  20:16  
Nie wydaje sie mi, ze brak rozkładu jazdy autobusow MZK w internecie przynosi same negatywne efekty.
Powiem szczerze, ze takze musialem sie przewedrowac na przystanek aby odpisac aktualny rozklad, co wyszlo mi na dobre, czyt. poznalem drugiego takiego co ja. Kilka uwag pod adresem zarzadu MZK wymienilismy, a nawet spotkalismy sie w bardziej przystepnym miejscu.
Aczkolwiek jezeli ktos z Was posiada rozklad jak jezdzi 50 to bylbym baudzo wdzieczny za mail do mnie w tej sprawie z odpowienim zalacznikiem.
Pzd.

 am25.03.2004  18:13  
Prawdopodobnie oficjalnej strony jeszcze nie ma, bo właśnie się tworzy... Link do nieoficjalnej jest na naszej stronie.

Młody/ Nie musisz mieć własnej strony! Na naszej głównej stronie na dole po prawej stronie (pod newsami) jest link "Dodaj newsa". Wystarczy wpisać swoją wiadomość i poczekać na akceptację z naszej strony.

 Greg_4ever25.03.2004  09:53  
CO JEST Z TYM "MIEJSKIM ZAKŁADEM KRĘTACTWA" JA CHCE ROZKŁAD JAZDY!MOZE ZNÓW PODNIOSĄ CENY BILETÓW ?!A MY BEDZIEMY JEZDZIC BRUDNYMI AUTOBUSAMI ??!!NIE STAĆ ICH NA ZAPŁACENIE PARE GROSZY KOMUS KTO WCZESNIEJ ZROBIL BARDZO PRZYSTEPNY I DOBRZE OPRACOWANY ROZKŁAD?

 Anej25.03.2004  02:49  
A jaki jest link do oficjalnej strony MZK w Bielsku?

 25.03.2004  00:52  
Cikawe jak mam pisac??? Nie mam własnej strony

 am22.03.2004  07:51  
Pisać może każdy... Także Ty. Pozdrawiam!

 Młody21.03.2004  23:07  
Drogi Adminie wiem że niezwykle poruszyła Cię sprawa rozkadu jazdy MZK. Ale czy od 28.02.04 kiedy dodałeś tego newsa nic ciekawego w Bielsku się nie wydażyło, oprócz likwidacji rozkładu jazdy na Infomazie że o niczym nie piszesz??? Pozdrawiam

 am21.03.2004  15:58  
Wyjaśnienie c.d. (3)
Rozkładu już u nas nie będzie... Więcej na "naszej" stronie MZK.

I jeszcze uwaga na temat kierowców. Jak byłem parę lat temu przez kilka miesięcy w Austrii to nie zdarzyło się żeby kierowca nie poczekał nawet kilkadziesiąt sekund jeżeli widział, że ktoś dobiega do autobusu. A przytrzaśnięcie drzwiami w ogóle było nie do pomyślenia...

 Wkurzona21.03.2004  14:29  
Napisze tylko tyle:MZK JESTEŚCIE BEZNADZIENI!!!!Zrobcie coś z tym zanim ludzie się za was wezmą.Nie należy się wam nawet odrobina szacunku.I przede wszystkim zwolnijcie tych skacowanych nieuprzejmych kierowców.Pozdrawiam założycieli rozkładu jazdy na infomazie.Jesteście świetni i nie zwracajcie uwagi na tych idiotów z MZK.

 Zed20.03.2004  22:51  
I po co te całe zamieszanie, trzeba dalej udostępniać i zarabiać na reklamach jak jest takie duże zinteresowanie a MZK nie sobie własną rzepkę skrobie.

Ale to jest Polska, każdy dużo gada, każdy każdemu zarzuca i nic z tego zazwyczaj nie wynika.
Wiec adminie pomyśl przedsiębiorczo bo może zarobiłbyś więcej na reklamach niż na darmowych przejazd.

 ataton20.03.2004  14:59  
Witam!
MZK zachowuje się jakby cały czas jeszcze w Polsce panowała komuna- robi co chce i jak chce! swoich klientów ma za szmaty- autobusy się spóźniają, "wypadają" z trasy (czytaj: kierowca się zaczytał albo poderwał niezłą laskę), są brudne, większość kierowców to skacowane chamy, które potrafią staruszce wolno wysiadającej z autobusu przytrzasnąć rękę, rozkłady jazdy są nieaktualne, itd itp. a my głupi ludzie się na to godzimy!!! może najwyższy czas, żeby MZK straciło swój monopol? może wreszcie ktoś mądry weźmie się za nich i polecą głowy? MZK potrafi tylko wynajmować firmy kontrolerskie i pijanych "kanarów" oraz ciągnąć kasę. nic dziwnego, że jedyny DOBRY rozkład jazdy tak im przeszkadzał- w końcu nie do kasy MZK trafiały pieniądze za korzystanie z tego serwisu, prawda? a co najlepsze- czy ktoś wchodził na "nieoficjalną" stronę MZK? śmiech na sali!!! nawet ja zrobiłabym lepszy serwis, choć szczerze mówiąc nie mam o tym pojęcia!!!
pozdrawiam wszystkich rozżalonych i zbuntowanych z powodu tej sytuacji- może z kogoś nas wyrośnie dobry polityk, który zamiast grzać stołek w ratuszu zainteresuje się monopolem MZK w naszym mieście! podobno mamy przecież ustawę antymonopolową.....
pozdro
ataton

 naq (wkurzony)14.03.2004  18:20  
Czy MZK jaja sobie robi?? Nie wiem jak dużo zarządaliście ale rozkład jazdy w takim mieście jak bielsko, które jest komunikacyjnym dnem (!!!), jest niezbędny!! Jest niedziela wieczór troche zimno jestem umówiony do kina. mieszkam od przystanku 12 min drogi, nie mam pojęcia o której jedzie autobus, chciałem sprawdzić, a tu dupa... znając swoje szczęście i uprzejmość kierowców pooglądam sobie jak odjeżdża mi z przed nosa ostatni autobus którym mógłbym zdążyć. Popieram waszą decyzję o zamkięciu serwisu!!! ale jednocześnie apeluje do zarządu MZK o zrozumienie iż informacja o rozkładzie jazdy w internecie jest niezbędna!!! Korzystałem z waszego serwisu i uważam że odwalaliście kawał dobrej roboty,i że powinno się wam zapłacić. Życzę powodzenia. Pozdrawiam naq

 Niezadowolony13.03.2004  10:24  
stanowisko Miejskiego Zakładu Komunikacji w sprawie udostępnienia danych dot. rozkładu jazdy autobusów MZK w Bielsku-Białej jest dla mnie delikatnie mówiąc żenujące. Nie dość że sam Zakład nie robi nic w kierunku aby godziny kursowania autobusów były dostępne na równi każdemu korzystającemu z komunikacji miejskiej (internet to w tej chwili medium które bardzo szybko obejmuje swym zasięgiem coraz więcej gospodarstw domowych w Bielsku, chociażby przez intensywną działalność firm dostarczających usługę internetową do domów) ale również nie chce współpracować w tej materii z ludźmi którzy pragną aby informacje takie były ogólnodostępne nie tylko na przystankach autobusowych. Dziwi mnie że również na stronach internetowych poświęconych Bielsku nie mozna sie doszukac rozkładu (chociaż kiedyś na portalu miasta Bielsko-Biała był takowy ale o ile pamiętam przestał funkcjonować w marcu tamtego roku). Domyślam się że "sprawcą" tego niedoboru informacji jest również MZK Bielsko-Biała. Uważam że to temat którym należy zainteresować nie tylko Kronikę ale również Urząd Miejski. Dla porównania sprawdziłem jak się ma sprawa w innych większych miastach województwa śląskiego i okazuje się że nie ma tam problemów z umieszczaniem rozkładu jazdy na stronach internetowych. Wydaje mi się że osoby odpowiedzialne ze ten stan rzeczy to ludzie dla których elektroniczne kanały przepływów informacyjnych i ich rola w dzisiejszym życiu są chyba zbyt cięzkie do zrozumienia. Ubolewam nad ym głęboko i wyrażam nadzieję że zmiana warty przyjdzie szybciej niż później (a uwaga MZK, że rozkład za niedługo będzie zmieniany i dlatego nie opłaca się go umieszczać teraz tutaj to wymówki określające tylko ignorancję i marne zaangażowanie wobec wykonywanych obowiązków przez poszczególne komórki organizacyjne MZK). Wydaje mi się że płacąc podatki i utrzymując osoby zasiadające na eksponowanych stanowiskach MZK mozemy wymagać czegoś więcej niż odpisywanie godzin odjazdów autobusów z przystanków lub kupowanie za własne pieniądze książeczek w kioskach ruchu...

 lily11.03.2004  10:29  
Lord napisał, że wysyłał maila do Kroniki. Ciekawe czy podejmą ten temat, a jeśli tak to czy będą zainteresowani opinią INFOMAZY czy podobnie jak Radio Bielsko zwrócą się tylko do MZK, który całą winę zrzuci na drugą stronę.

 am11.03.2004  06:32  
Wyjaśnienie c.d. (2)
Nigdy nie było czegoś takiego jak "ZOBOWIĄZANIE", zarówno w tormie ustnej jak i pisemnej. Była jedynie prośba do MZK o udostępnienie danych w jakiejkolwiek formie. Nie było też mowy o tym, że będę to robił bezpłatnie...
MZK podjęło taką decyzję, więc muszą się liczyć z konsekwencjami, czyli krytyką. Szkoda tylko, że w swoim zacietrzewieniu zapomnieli o zasadach "fair play" i dokopują osobie, która ich przez długi czas wyręczała. Bo to skandal, żeby miejska instytucja była uzależniona od było nie było jednoosobowej firmy, co więcej bez jakiejkolwiek umowy (czyli zabezpieczenia dla obu stron). Co więcej napisali, że już nikomu nie będą udostępniać danych, do czego nie mają prawa...

 Lord10.03.2004  14:30  
Przed chwilą dostałem odpowiedź z MZK następującej treści:

Sądzę, iż dalsza nasza dyskusja w tej kwestii jest bezcelowa.
To nie my wycofaliśmy się z przyjętych pierwotnie założeń.

Kiedy uruchomimy własny serwis z rozkładem jazdy,
poinformujmy o tym fakcie naszych Pasażerów.

Z wielkim szacunkiem i poważaniem
...
MZK Bielsko-Biała (TG)

 Lord10.03.2004  13:38  
Witam !!

Jestem również przykro zaskoczony o fakcie zawieszenia rozkładu autobusów MZK przez Infomaze - jednocześnie rozumiejąć ich intencje i całkowicie popierając tą drogę myślową. Postanowiłem zbadać troszku sprawe i wysłałem maila następującej treści do MZK BB:

Witam !!!

Chcialem wypowiedziec sie w sprawie rozkladu autobusow MZK Bielsko-Biala. Niewiem kto podejmuje tak fatalne w skutkach decyzje aby jedyny i to dobrze dzialajacy rozklad poprostu zmusic do zawieszenia. Autor tegoz rozkladu: http://infomaza.bielsko.pl/mzk/index.php#7 zadal sobie duzo trudu aby nam Bielszczanom udostepnic w internecie aktualny i wspaniale dzialajacy rozklad jazdy MZK a Wasza firma poprostu zlewa na to.

Pozostawiam rowniez fakt bez komentarza zaniechania utworzenia na stronach MZK swoistego rozkladu jazdy autobusow MZK. Poprostu odwalacie fuszere i za siedzenie i picie herbatki zgarniacie forse a czlowiekowi ktory mial wspanialy pomysl wypinacie "pewna czesc ciala"

Podsumowując chcialem kategorycznie podkreslic iz decyzja o nie podjęciu wspolpracy z firma http://infomaza.bielsko.pl/mzk/index.php#7 jest katastrofalna i pokazuje jak sa nie kompetetni ludzie w MZK Bielsko-Biala


Po czym dostałem odpowiedź z MZK Bielsko-Biała następującej treści: (proszę zwrócić uwagę na tajemniczość listu. Nadawca nawet nie raczył się podpisać z imienia i nazwiska i jakie stanowisko piastuje w w/w firmie - w myśl dobrego zwyczaju i przyjętych reguł w internecie). A oto odpowiedź:


Szanowny Panie !

Uprzejmie informuję, że MZK Bielsko-Biała nigdy nie zawierało z nikim
żadnych umów na publikację rozkładu jazdy własnych autobusów w sieci
Internet. To właściciel serwisu INFOMAZA aby zwiększyć oglądalność swojej
strony i przyciągnąć potencjalnych reklamodawców zobowiązał się BEZPŁATNIE
publikować i uaktualniać rozkład jazdy autobusów MZK Bielsko-Biała. Kiedy
jego strona była już powszechnie znana, za swoje usługi zażądał zapłaty lub
uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla siebie i swojej rodziny. Ani jedno
ani drugie nie wchodzi w rachubę. Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia
własnego serwisu w którym będzie publikowany rozkład jazdy naszych
autobusów, kiedy będzie gotowy, poinformujemy Państwa o tym fakcie.

Z poważaniem
...
MZK Bielsko-Biała (TG)



Na to ja odpisałem:

Nie interesują mnie sprawy jak to między MZK BB a Panem z Infomazy się
układają. Cel wysłania mojego listu był całkiem inny niż to co Pan napisał.
Mianowicie rozkład jazdy autobusów MZK BB jest tak długo przygotowywany a
zwłoka Wasza w publikacji go w internecie tym bardziej jest nie do
usprawiedliwienia toteż zamiast wspierać wolne inicjatywy już istniejące i
rozbudowywać je (przecież sprawdziły się w działaniu i to doskonale) to
wychodzicie z założenia "Nasze MZK - najlepsze" Wydaje mi się jednak że
racjonalnym wyjściem z tej sprawy do czasu uruchomienia rozkładu
redagowanego przez MZK było potrzymanie istniejącego. Mylę się ?? Czy
kwestia dogadania się z INFOMAZĄ na innych warunkach to też byłby problem ??
Mógłbym tu jeszcze sporo pisać ale oszczędze słów. Mam nadzieje, że Ten kto
odpisuje na maile umie także i czytać między wierszami.

Na końcu chciałem tylko powiedzieć, że w dobrym zwyczaju i przyjętych
regułach jest podpisywanie z imienia i nazwiska oficjalnych a zwłaszcza
listów mailowych wysyłanych z adresu instytucji publicznej. Dziękuje więc za
szacunek, którego chyba w tym momencie zabrakło.

Z wielkim szacunkiem i poważaniem

Jarosław Jakubiak

P.S Wysłałem także maila z informacją do Kroniki Beskidzkiej bo to skandal, żeby w dobie internetu i wejścia Polski do UE nie było żadnego rozkładu jazdy autobusów w internecie. Zobaczymy jaki będzie ciąg dalszy tej sprawy.

 RemikS10.03.2004  11:31  
A co z rozkładem jazdy PKSu i Czechowickiej VII, też za niedługo zniknie?
Wkońcu też trzeba trochę pracy poświęcić na uaktualnianiu tych danych.

 am04.03.2004  22:51  
Wyjaśnienie c.d.
Wobec "pretensji" MZK pod moim adresem pt. "rozkład zniknął z dnia na dzień" przedstawiam chronologię wydarzeń:
1) 11 lutego w MZK podczas krótkiej rozmowy z dyrektorem Krzysztofem Knapikiem zgłaszam mu chęć podpisania płatnej umowy. Dyrektor nie wyklucza takiego rozwiązania ale prosi o zwrócenie się na piśmie, co też parę dni później czynię;
2) dostaję datowane na 19 lutego pismo odmowne z MZK (powód: brak środków w planie finansowym);
3) 25 lutego wysyłam do MZK maila - oto fragment:
"dostałem od Państwa odmowną odpowiedź na moją propozycję umowy.
Pismo jest krótkie i nie dopuszcza żadnych negocjacji, a ja (jak już wspominałem) byłem gotowy także na inne formy "zapłaty" za moją pracę jak np. darmowe przejazdy Państwa autobusami dla mnie i mojej dwuosobowej rodziny. Myślę, że na taki gest z Waszej strony środki w planie finansowym nie byłyby potrzebne...
Nie pozostaje mi więc nic innego jak zawiesić funkcjonowanie internetowego rozkładu jazdy od dnia 1 marca 2004."
4) 26 lutego przeprowadzam krótką mailową rozmowę z administratorem sieci komputerowej MZK, który pyta w czym jest problem. Informuję go o mojej propozycji podpisania umowy-zlecenia, a on obiecuje mnie poinformować o wynikach jego rozmowy z dyrekcją.

Od tego czasu nie dostałem żadnej wiadomości od MZK.
Czy ponad 2 tygodnie to mało, żeby podpisać umowę (jeżeli ją się chce podpisać)?
Czy zapewnienie darmowych przejazdów (przy braku umowy) dla twórcy jedynego funkcjonującego rozkładu jazdy to wygórowane żądanie?
Czy nie wystarczyło zadzwonić czy napisać: "stary" zostaw jeszcze ten rozkład na parę tygodni dopóki nie zrobimy swojego...?

 yossarian04.03.2004  18:31  
"Decyzja serwisu INFOMAZA o zaprzestaniu publikacji naszych rozkładów jazdy
była również dla nas zaskoczeniem." - to fragment odpowiedzi MZK na mego maila w sprawie rozkładu jazdy autobusów. Ta wypowiedź sugeruje wręcz pretensje MZK do serwisu infomaza. Pytanie czy zasadne? Z wypowiedzi admina serwisu wynika, że nie i pewnie tak jest. A swoją drogą to kpina żeby w dwustutysięcznym mieście nie było internetowego dostępu do FIRMOWEGO rozkładu jazdy autobusów miejskich.

 snicker04.03.2004  09:33  
Oto odpowiedz, jaka otrzymalem od MZK pytajac, dlaczego "nie dopelnili formalnosci z firma Infotech" (jak wynikalo z notatki zamieszczonej w Infomazie):
"Witam
Jak zwykle gdy ktoś nie wie o co chodzi, to zapewne chodzi o pieniądze. W
niedługim czasie MZK Bielsko-Biała uruchomi własny serwis w którym będzie publikowany nasz ( zawsze aktualny ) rozkład jazdy. Tylko jeszcze trochę cierpliwości, nie da się tego zrobić z dnia na dzień, my też jesteśmy zaskoczeni decyzją serwisu INFOMAZA o zdjęciu >>z dnia na dzień<< naszego
rozkładu jazdy."
Sadze ze jest to ich standardowa odp, bo jak napisalem podziekowanie za szybka odp otrzymalem znowu taki wierszyk :))) W kazdym razie z wierszyka wynikalo, ze Infomaza stale brala pieniadze od MZK za udostepnianie rozkladu. Teraz, kiedy wiemy juz jak bylo na prawde przyznaje racje operatorowi Infomazy, ze za jego prace nalezy sie wynagrodzenie, bo przeciez udostepnia rozklad jazdy w Internecie, podczas gry samo mzk tego nie robi. Ale sytuacja sie zmieni, tzn. gdy mzk udostepni wlasny rozklad - wtedy nie bedzie potrzebowalo konkurencji a tym bardziej nie bedzie jej wspierac, a rozklad na infomazie moze tylko zwiekszyc jej ogladalnosc. Ja np. trafilem tu szukajac wlasnie rozkladu jazdy i od tego czasu stale korzystam z serwisu.

 przemek04.03.2004  02:56  
Drogi adminie, nie wiedziałem, że niepobierałeś za to pieniędzy ale twój "Apel" do użytkowników infomazy sugerował to. Na stonach MZK był link do Twojego rozkładu. Pozatym infomaza zapewne zawdzięcza część oglądalności dzięki temu rozkładowi. Dlatego polecam Ci abyś umieścił go ponownie. Sam bym taki zamieścił na stronach http://www.ebielsko.com/ lecz nie che się nam wklepywać tylu danych na komputerze. Ale Ty masz prawie gotowca.... Pozdrawiam... Przemek

 am03.03.2004  22:21  
Wyjaśnienie
Ponieważ zarówno w komentarzach w serwisie jak i w mailach do mnie pojawiają się różne (często nie zgodne z prawdą) głosy - zdecydowałem się na parę słów wyjaśnienia.
Rozkład jazdy MZK został stworzony przeze mnie po kilku tygodniach morderczej pracy końcem 2002 roku. Nie pobrałem za to żadnego wynagrodzenia w jakiejkolwiek formie. Od tego czasu rozkład był ogólnie dostępny i bezpłatnie aktualizowany przez ponad rok. W tym czasie MZK nie odwdzięczyło się nawet pierwotnie obiecywaną reklamą (po prostu linkiem do serwisu) na przystankach.
Wobec wielu aktualizacji i zmian tras (które wcale nie polegają na podmianie plików, ale na żmudnej wielogodzinnej pracy) podjąłem decyzję o zaprzestaniu bezpłatnego tworzenia rozkładu i
zaproponowałem MZK podpisanie umowy z niewielkim wynagodzeniem za moją pracę. Została ona odrzucona. Nie pozostało mi więc nic innego jak zawiesić rozkład.
Mój "apel o obronę" tego rozkładu miał na celu uświadomienie MZK roli internetu we współczesnym
życiu, a nie jak mogą sądzić niektórzy chęć "zmuszenia" MZK do podpisania ze mną umowy.
Zresztą za pracę należy się wynagrodzenie, a kto myśli inaczej niech sam stworzy podobny rozkład
a ja też z przyjemnością będę z niego korzystał...

 przemek03.03.2004  14:15  
Zgadzam się z kolegą wyżej... Nie wiedziałem nawet że wcześniej otrzymywaliście za to pieniądze. Ja na Twoim miejscu Andrzeju wrzuciłbym ponownie plan na strony... bo fajnie było go na Twoich stronach sprawdzać... Pozdrawiam

 snicker01.03.2004  17:32  
Rozumiem, ze Infotech nie jest instytucja dzialajaca spolecznie lecz czy zamiast szukac zaplaty za udostepnienie rozkladu jazdy u MZK nie lepiej zarabiac na reklamie? Tymbardziej, ze skrypty jzu dzialaly i wystarczyloby jedynie podmienic pliki z godzinami odjazdow...